Co, gdzie, kiedy?

• 20 marca 2024
  • 3 kwietnia 2024
  • wyświetleń: 3697

Ela i Grzegorz opowiedzą o podróży przez Ameryki w pckulu!

Za nami:

W środę 3 kwietnia w Pszczyńskim Centrum Kultury przy ul. W. Jagiełły 1 Grzegorz i Ela opowiedzą o swojej wielkiej podróży przez Ameryki. Początek spotkania o godz. 18:00.

Ela i Grzegorz opowiedzą o podróży przez Ameryki · fot. archiwum prywatne

Tak piszą o swojej pasji:

"Nazywamy się Ela i Grzegorz Kędzior, jesteśmy parą podróżującą po świecie motocyklem. Obecnie mamy za sobą odwiedzonych 61 państw na 4 kontynentach i przejechane ponad 350 tyś. km w siodle naszego Harleya. Ciekawość świata wyznaczyła nam cel w życiu i stała się motorem napędowym naszych codziennych działań. I tak od kilku lat, regularnie porzucamy strefę komfortu, by eksplorować kolejne kontynenty, według własnego scenariusza, a czasami zupełnie poza nim.

W ostatniej wyprawie przez Ameryki spędziliśmy w drodze ponad 18 miesięcy, odwiedziliśmy wszystkie 13 państw Ameryki Południowej, 6 państw Ameryki Centralnej oraz Meksyk, USA i Kanadę, po drodze zaliczając 6 skrajnych punktów kontynentów, w tym Ushuaia na Ziemi Ognistej i Deadhorse na Alasce.

Ela i Grzegorz opowiedzą o podróży przez Ameryki · fot. archiwum prywatne

Jeździliśmy po asfalcie, szutrach i trudnym off-roadzie (część tras w żadnym wypadku nie spełniała europejskiej definicji drogi). W trakcie wyprawy przekroczyliśmy równik 4 razy, zużyliśmy 17 opon, 44 litry oleju oraz 6100 litrów paliwa pokonując łącznie dystans 99 000 km. Odwiedziliśmy dziesiątki niesamowitych miejsc i poznaliśmy wielu cudownych ludzi, których spotkaliśmy na swojej drodze.

Z entuzjazmem i przyjemnością opowiemy o swoich przygodach w egzotycznych zakątkach świata, które mieliśmy okazję odwiedzić. Naszymi wyprawami staramy się inspirować i zaszczepić w ludziach pasję poznawania świata oraz realizowania swojej własnej życiowej przygody".

Ela i Grzegorz opowiedzą o podróży przez Ameryki · fot. archiwum prywatne

Na spotkaniu w Pszczynie opowiedzą o 18-miesięcznej wyprawie przez Ameryki, czyli m. in.:

• dlaczego w Ameryce Południowej nazywano nas Wikingami i co ma wspólnego turystyka z Pablo Escobarem
  • skąd jeszcze niedawno pozyskiwano lód do koktajli owocowych na targu w Ekwadorze
  • czy na 5000 m n.p.m. zapiera dech w piersiach i czym jest choroba wysokościowa, jak sobie z nią radzić
  • czym zajmują się współczesne czarownice mieszkające w Andach
  • które z turystycznych miejsc Ameryki Południowej zrobiło na nich największe wrażenie
  • Ushuaia, czyli południowy kraniec świata i mekka podróżników
  • dwie rzeczy, bez których Argentyńczycy nie mogą żyć
  • polskie akcenty w Ameryce Południowej
  • dwie twarze Amazonii: ta bardziej tradycyjna i ta nowoczesna
  • Wenezuela ich oczyma po latach zamknięcia granic lądowych.

Ela i Grzegorz opowiedzą o podróży przez Ameryki w pckulu!